Studierichtingen.

Door GmT op zondag 29 augustus 2010 om 12:17, 711 keer gelezen

#1 GmT op zondag 29 augustus 2010 om 12:17
14 berichten
Hey,

kzit met n probleem, kzit nu midden in mn herexamens en merk dat ik gewoon niet ga halen om op genoeg vakken te slagen. Ik studeer(de) talen- en letterkunde in Leuven. Nu, ik wil nog steeds zoveel mogelijk studiepunten zien terug te verdienen dus blijf ik natuurlijk komende 2 weken nog studeren. Maar ik zou toch best ook al bezig zijn met een nieuwe studierichting.

Dus kom ik hier eens vragen wat jullie studeren? Kzou graag iets doen waar ik niet super veel uren voor moet werken gezien ik dan gewoon te weinig tijd heb voor te gamen. :p (jah, ik weet wel dat alles studeren is wat je ook gaat doen hoor..)

Zelf zat ik te overwegen om nu lerarenopleiding te gaan doen (Geschiedenis & Informatica) Lijkt me wel een chille richting.

Discuss!
#2 Tigah op zondag 29 augustus 2010 om 12:25
Respect
393 berichten
ik doe Master Bouwkunde dus bij mij moede nie echt zijn :D
#3 Michiel op zondag 29 augustus 2010 om 12:30
God
2089 berichten
ik heb een vriend die informatica / frans heeft gedaan en die is toch meer dan content vond rap werk enz .. Zelf studeer ik nu eerst nog MCT om dan binnen 2 jaar mijn master in industrieel ingenieurswetenschappen af te werken maar goed das plan A ^^ een plan B moet ik nog eens uitdenken.

Maar je moet voornamelijk studeren wat je graag doet en je mag niet denken van kga da maar doen omdat het easy is want dingen die je niet boeien zijn moeilijker te leren dan dingen je wel boeien.

Maar informatica / geschiedenis lijkt me wel chill inderdaad
#4 GmT op zondag 29 augustus 2010 om 13:05
14 berichten
informatica interesseert mij wel, maar niet zo overdreven dat ik uber programeertaal ofzo wil kennen, maar gewoon de basis van heel het computerwezen. & Geschiedenis heeft me altijd wel aangesproken. :D

Michiel, waar heeft die vriend van jouw dat gestudeerd dan? En heeft die ook nog een master gedaan? Of al meteen daarna werk gevonden? Als ik zo rond lees dan zou het moeilijk zijn om voor informatica werk te vinden?

@Tigah da lijkt me wel interessant maar inderdaad niks voor mij :D
#5 Michiel op zondag 29 augustus 2010 om 14:09
God
2089 berichten
direct werk in school ik denk in Brugge
#6 DesoLator op zondag 29 augustus 2010 om 14:14
9 berichten
ik studeer Ict-elektronica afstudeer richting elektronica op khk geel :) => ga nu naar men 3de jaar alles ik er van mijn herexaams doorben :)
morge het laatste :p
#7 beaN op zondag 29 augustus 2010 om 14:45
Schrijver
540 berichten
Michiel schreef:
ik heb een vriend die informatica / frans heeft gedaan en die is toch meer dan content vond rap werk enz .. Zelf studeer ik nu eerst nog MCT om dan binnen 2 jaar mijn master in industrieel ingenieurswetenschappen af te werken maar goed das plan A ^^ een plan B moet ik nog eens uitdenken.

Maar je moet voornamelijk studeren wat je graag doet en je mag niet denken van kga da maar doen omdat het easy is want dingen die je niet boeien zijn moeilijker te leren dan dingen je wel boeien.

Maar informatica / geschiedenis lijkt me wel chill inderdaad

Goed gezegd daar Michiel!
#8 Gonzo op zondag 29 augustus 2010 om 19:29
Verbeteraar
73 berichten
ik heb een jaar Biomedische Wetenschappen achter de rug, maar dit was duidelijk een miskeus. Nu ga ik beginnen aan Economie :)
#9 thomas.vanbree op maandag 30 augustus 2010 om 16:29
26 berichten
Goe bezig als ge een richting gaat zoeken waarvoor ge niet veel moet leren omda ge wilt gamen...
#10 GmT op woensdag 1 september 2010 om 2:06
14 berichten
thomas.vanbree schreef:
Goe bezig als ge een richting gaat zoeken waarvoor ge niet veel moet leren omda ge wilt gamen...

Goe bezig als ge nog steeds niet kunt lezen.

Ik kom eerder vragen wat iedereen doet om zelf wat te weten wat er zoal te doen valt buiten de grote richtingen die je in elk boekje & site kunt terug vinden. Dan te komen vragen welke richting jullie mij zouden aanraden.. Tuurlijk weet ik wel dat het zo niet werkt... :/
#11 Kaz op vrijdag 3 september 2010 om 19:17
17 berichten
Kben vorig jaar afgestuurd als Bachelor Toegepaste Informatica. Ik vond ni dat ik enorm hard moest werken, maar je hebt wel van die periodes dat je ineens héél veel moet doen :) (bv een project)
#12 DrL op zaterdag 4 september 2010 om 1:04
102 berichten
Nu ga ik beginnen in khbo in Brugge in leerkracht secundair engels/nederlands ^^
#13 Gonzo op zaterdag 4 september 2010 om 3:48
Verbeteraar
73 berichten
DrL schreef:
Nu ga ik beginnen in khbo in Brugge in leerkracht secundair engels/nederlands ^^

ideaal voor nen gamer :p

leerkracht worde is iets dak nooit zou kunne tbh
#14 thomas.vanbree op vrijdag 17 september 2010 om 9:43
26 berichten
GmT schreef:
thomas.vanbree schreef:

Goe bezig als ge nog steeds niet kunt lezen.

Ik kom eerder vragen wat iedereen doet om zelf wat te weten wat er zoal te doen valt buiten de grote richtingen die je in elk boekje & site kunt terug vinden. Dan te komen vragen welke richting jullie mij zouden aanraden.. Tuurlijk weet ik wel dat het zo niet werkt... :/

mijn excuses, hier weet ge maar nooit :)
#15 pixie op vrijdag 17 september 2010 om 19:17
5 berichten
Ik ga nu starten aan men 2de jaar leerkracht secundair Nederlands/informatica op Artevelde in Gent.
(+ ik heb net als u ook een jaartje T&L gedaan aan Ugent (duits-spaans) )

Ik kan 1 ding zeggen over informatica: onderschat het niet. Ik weet natuurlijk wel niet wat uw vooropleiding in het middelbaar was...
Ik ben begonnen met een groep van 25 denk ik en na kerst waren er nog een goeie 15.
De meeste die afvielen waren mensen die al 4-5jaar ict/informatica hadden gehad in het middelbaar en die dachten "ik heb dat al gezien, dat wordt easy."
In het eerste jaar zagen wij het Office pakket (word,excel,access) en 2de semester: hardware, VB.net en een vak om u te leren denken als programmeur.
De hele groep was unaniem als we zeiden dat Word het moeilijkste onderdeel van het hele jaar was.

Ik weet niet hoe het op andere hogescholen is en wat uw vooropleiding is maar misschien heb je toch iets aan mijn reactie :).

Alle succes
#16 DrL op vrijdag 17 september 2010 om 21:03
102 berichten
Gonzo schreef:
DrL schreef:

ideaal voor nen gamer :p

leerkracht worde is iets dak nooit zou kunne tbh

Idd ideaal voor gamer. Veel vakantie, soepele werkuren en fysiek niet zo intensief. En ik doe dat nog graag voor een publiek staan. =)
#17 Evolver op donderdag 30 september 2010 om 11:55
1 berichten
fysiek niet zo intensief en soepele werkuren...right :p moet je toch een beetje nuanceren vind ik - ben zelf afgestudeerd als leerkracht (Engels - Informatica) maar heb nog geen werk, vriendin heeft wel al direct voor een jaar werk als leerkrachte Frans-Engels en die is van 's ochtends tot 's avonds bezig (veel vergaderingen na school), inclusief weekends, om dat allemaal in orde te brengen

ze heeft natuurlijk wel een kutrooster gekregen (verschillende jaren en zowel ASO, TSO als BSO), slechtst mogelijke rooster da ge kunt krijgen als verse leerkracht eigenlijk
#18 Gonzo op donderdag 30 september 2010 om 18:13
Verbeteraar
73 berichten
ja int begin kan da wel hectisch zijn, maar ne keer da ge gesettled zijt is da toch dik chillen ze :p
#19 DrL op donderdag 30 september 2010 om 18:17
102 berichten
Inderdaad, dat bedoelde ik ook. Ik weet dat de eerste 3 jaar lastig zullen zijn vanwege het in orde maken van uw cursus en voorbereidingen etc. Maar daarna word het beter en beter. Het is natuurlijk ook te zien welk vak je geeft. Als je bv informatica geeft, zal je wss een paar keer bijcursussen moeten volgen voor nieuwe programma's etc. De vakken die ik wil geven niet echt. En het is ook kwestie van hoe je er naar kijkt. Voor mij is het al jaren iets wat ik ontzettend graag wil doen, dus dan heb je er ook wel beetje moeite voor over. En kdenk ook idd dat uw vriendin beetje lastig rooster heeft =)

Verbinden met Facebook   Maak een account aan of log in via facebook om een reactie te plaatsen.