| | Hallo iedereen,
Sommige van jullie kennen me al, anderen misschien nog niet. Ik speel Starcraft 2 op een competetief niveau, speel bij Serious Gaming en ben gesponsered door het merk Razer. Op dit moment ben ik 2450+ diamond Zerg spelende, en geniet heel veel van het spel. In de jaren dat ik Warcraft 3 heb gedaan heb ik gemerkt dat veel spelers moeite hebben met bepaalde dingen van het spel, dat kan variëren van micro tot macro, bepaalde match ups of simpelweg hoe RTS spellen in principe werken. Datzelfde zie ik nu terug bij Starcraft 2. Daarbij weet ik dat veel spelers hun spel willen verbeteren, maar niet zo goed weten wat ze eigenlijk fout doen. Het spel is natuurlijk nog nieuw, dus dat is normaal.
Voor die mensen met problemen plaats ik dit bericht hier. Het leek me een leuk idee om te helpen in jullie spel. Het maakt niet uit of je brons speelt of diamond. Als je maar beter wilt worden, en bereid bent kritiek te krijgen op je fouten. Daar kom ik dan in het verhaal terecht. Ik wil namelijk iets opzetten waarbij ik op regelmatige basis mensen lessen ga geven. Dat zal in het begin kleinschalig zijn, en explorerend. Dat wil zeggen: dit is ook voor mij relatief nieuw, en ook ik moet werken aan hoe ik spelers goed moet managen. Laat er geen misverstand over bestaan dat ik wel zeker ben van mijn zaak, anders zou ik dit bericht niet plaatsen. Een belangrijk punt hierbij, ik speel Zerg. Dit betekent dat ik alleen feedback kan geven op de volgende match ups:
Zerg vs Zerg
Zerg vs Terran
Zerg vs Protoss
Terran vs Zerg
Protoss vs Zerg
Dit gaat natuurlijk tijd kosten, en inzet. Daarom ga ik om mijn diensten naar jullie toe om een financiële vergoeding vragen. Hoe hoog dit bedrag gaat zijn hangt af van hoeveel mensen er tegelijk geholpen worden. Het format zal altijd 1vs1 zijn, mijn specialiteit. Stel dat twee van mijn spelers tegen elkaar spelen, dan betekent dat dat ik twee spelers tegelijk feedback kan geven op hun spel.
Bij 1 op 1 hulp wil ik 8 euro per uur in rekening brengen. Bij 1 op 2 hulp 6 euro per persoon. Naast dit format kan je me ook vragen om jouw Zerg account omhoog te krikken naar een hoger niveau. Dit is heel gebruikelijk geweest in Warcraft 3 en ook in Starcraft 2. Wil je opscheppen tegen je vriendjes over je promotie naar Diamond of ben je zelf te lui om die 2000+ punten te doorbreken, kun je me ook e-mailen. Voor die dienst hangt de vergoeding af van het doel wat jij als speler voor ogen hebt, en hoeveel tijd dat gaat kosten. Ook dat gaat in overleg, en zal rond de 7 euro per gespeeld uur gaan liggen.
Ik ga Skype gebruiken om zo goed mogelijk contact te maken met de personen die geholpen worden op dat moment. Als mensen geen skype gebruiken is dat geen probleem, ik kan snel typen :-).
De concrete structuur van dit verhaal is dus nog niet gefinaliseerd. Het is in een testfase en ik ben benieuwd hoeveel mensen hierop afkomen. Zelf zit ik te denken aan bijvoorbeeld twee uurtjes in de avond doordeweeks (+- 2 avonden), en in het weekend overdag (zaterdag) is ruimte voor meer planning. Dit gaat allemaal in overleg gebeuren. Naast gaming ben ik namelijk voltijd student dus kan ik niet altijd en overal zijn. Ik hoop dat jullie daar begrip voor kunnen opbrengen.
Ter afsluiting, mijn BNET account naam is srsRAZRSushi.739. Je kan me ook e-mailen naar sushi_licious@hotmail.com voor vragen over het concept en als je je wilt aanmelden voor sessies.
Als iemand suggesties heeft om dit bericht ook op overige sites te plaatsen hoor ik dat ook graag.
Hopelijk hoor ik van je!
Lennart ‘srs[RAZER]Sushi’ Roest |